معرفی سانترال

اختراع تلفن نقطه عطفی در سیستم ارتباطی جوامع بشری ایجاد کرد. تلفن باعث شد بتوانیم با هر نقطه از کره زمین بدون در نظر گرفتن بعد مسافت ارتباط برقرار کنیم. طولی نکشید تا تلفن در همه دنیا نفوذ کرد و هر مکانی صاحب یک شماره اختصاصی تلفن شد. در شرکت‌ها تلفن به اساسی‌ترین راه ارتباطی آن کسب و کار با مشتریان خود، بدل شد. تلفن ارتباط بین افراد، مشتریان و صاحبان تجارت را آسان کرد. اما در شرکت‌های بزرگ و یا سازمان‌های پراز کارمند برای استفاده از تلفن مشکل بزرگی پیدا شد.

برای استفاده همه کارمندان یک شرکت از سیستم تلفن می‌بایست به ازای هر کارمند یک خط تلفن خریداری و تا محل استقرار او کشیده می‌شد. در این حالت همه کارمندان به تلفن دسترسی داشتند. اما باز هم مشکل اینجا به وجود آمد که اگر شخص تماس گیرنده تمابل به ارتباط با کارمند دیگری را داشت باید شماره تلفن او را سؤال می‌کرد و پس از قطع تماس اقدام به برقراری ارتباط با تلفن شخص مورد نظر می‌کرد. راه دیگر این بود که شخص تماس گیرنده شماره تلفن خود را به کارمند ارائه کند و آن کارمند با رفتن پیش شخص مورد نظر شماره تماس را به او ارائه می‌کرد تا آن کارمند با مشتری تماس بگیرد. این کار بسیار زمان‌بر و بدون سازماندهی و بسیار بی‌نظم پیش می‌رفت.

مشکل بعدی برقراری ارتباط میان کارمندان بود. اگر کارمندان برای برقراری ارتباط از جای خود جابه‌جا شوند و به صحبت حضوری با هم بپردازند زمان کاری تلف شده و بی‌نظمی ایجاد می‌شود. اگر کارمندان بخواهند با استفاده از تلفن اختصاصی روی میزشان با یکدیگر تماس گرفته و ارتباط برقرار کنند، هزینه سرسام آوری برای کارفرما ایجاد می‌شود.

برای حل این مشکلات که با نفوذ تلفن به ادارات و شرکت‌ها به وجود آمده بود دستگاهی به نام سانترال ارائه شد.

تلفن سانترال

سیستم تلفن سانترال از اجزای متفاوتی تشکیل شده‌است. این مجموعه کمک می‌کند تا ارتباط بین کارمندان به وسیله تلفن برقرار شود. بدون این‌که برای هر نفر خط تلفن مجزا تهیه شود و بدون اینکه هزینه قبض تلفن اضافی سرسام آور برای کارفرما ایجاد شود.

سیستم تلفن سانترال در حقیقت یک سیستم تلفن خصوصی در مکان مورد نظر است. این سیستم از یک دستگاه مرکزی و تعدادی تلفن ویژه سانترال تشکیل می‌شود. دستگاه سانترال این قابلیت را دارد که یک یا چند خط تلفن را به صورت ورودی دریافت کرده و اجازه استفاده از آن‌ها را به همه کارمندان بدهد. این قابلیت وم تهیه تعداد زیادی خط تلفن را از بین برده و خطوط تلفن موجود را برای همه اعضا به اشتراک می‌گذارد.

در سیستم تلفن سانترال یک ارتباط داخلی بین همه اعضای شرکت وجود دارد و کارمندان به راحتی می‌توانند با شماره‌گیری کد مربوط به هر شخص، با دستگاه تلفن روی میز او تماس بگیرند. این قابلیت هزینه ارتباط بین کارمندان را به شدت کاهش داده و از اتلاف وقت و بی نظمی در مجموعه کاری جلوگیری می‌کند.

این سیستم تلفن بسیار سیستم انقلابی در ارتباطات درون سازمانی برای ادارات و مجموعه‌های کاری پر جمعیت است.

انواع این سیستم تلفن به این شرح است.

سیستم Multiline

سیستم تلفن سانترال Multiline برای شرکت‌ها و مجموعه‌های کاری کوچک طراحی شده‌است. این سیستم در شرکت‌هایی که یک نفر مسئولیت جوابگویی تلفن را دارد به کار می‌رود. به این صورت که یک منشی تلفن را جواب می‌دهد و آن تماس را به کارمند مورد نظر ارجاع می‌دهد. در این زمان تلفن روی میز کارمند زنگ خورده و تماس برقرار می‌شود.

یک سیستم تلفن سانترال Multiline توانایی برقراری ارتباط تعداد محدودی تلفن به یکدیگر را دارد و آن‌ها را با شماره‌های تعریف شده به صورت خط 1 و خط 2 و … از هم جدا می‌کند. در زمان ارجاع تماس کافی است پاسخگوی تلفن دکمه خط کارمند مقصد را فشار دهد.

‌سیستم Multiline Dependability

سیستم تلفن سانترال Multiline Dependability سیستم‌های نسبتاً ساده با نصب و راه اندازی ساده هستند. این سیستم تلفن سانترال از یک دستگاه مرکزی تشکیل شده و بقیه تلفن‌ها به آن متصل می‌شوند. در این سیستم تمامی قابلیت‌های انواع دیگر وجود دارد به اضافه اینکه هر دستگاه تلفن می‌تواند خط تلفن مستقیم نیز داشته باشد. در این سیستم سانترال هر دستگاه تلفنی که زنگ بخورد، چه تماس از خط مستقیم باشد و چه از سیستم سانترال، در صورت اشغال بودن آن دستگاه تلفن سیستم تماس را به تلفن دیگری ارجاع می‌دهد. این سیستم برای مراکز پشتیبانی یا شرکت‌هایی که با تعداد زیاد کارمند در حال پاسخویی به مشتریان هستند مناسب است.

سیستم PBX

سیستم PBX در این نوع تلفن ها امکان پخش صدای از پیش تعیین شده و ساخت یک منو برای خدمت رسانی بهتر به مشتریان را ایجاد می‌کند. این سیستم برای نگه داشتن مشتری پشت خط تا زمانی که یک اپراتور برای پاسخگویی آزاد شود بسیار کاربردی است. این سیستم امکان برقراری تماس مستقیم با هر دستگاه تلفن داخل شرکت را فراهم می‌کند. در این شرایط باید یک شماره مشخص که در سیستم سانترال به تلفن مورد نظر اختصاص یافته را در ادامه شماره تلفن شرکت شماره‌گیری کنیم. در این حالت دستگاه که تماس را دریافت کرده به صورت خود کار تلفن را به شماره وارد شده ارجاع می‌دهد.

سیستم تلفن سانترال تحت شبکه

این سیستم‌ها امکان اتصال به شبکه کامپیوتری مبتنی بر آدرس IP را دارند. به این صورت که تماس‌های تلفن دریافتی از شبکه تلفن را روی بستر شبکه به کارمند مورد نظر ارجاع می‌دهند. این سیستم تلفن سانترال به دلیل استفاده از بستر شبکه کامپیوتری و عدم نیاز به کابل کشی اضافه طرفداران زیادی دارد. علاوه بر امکان تماس صوتی بین کارمندان روی بستر شبکه، امکان برقراری تماس تصویری نیز در سیستم های تلفن سانترال تحت شبکه وجود دارد. این سیستم‌ها از دستگاه‌های تلفن متفاوتی استفاده می‌کنند. این تلفن‌ها دارای ورودی شبکه هستند و توانایی ارسال و دریافت اطلاعات روی بستر شبکه را دارند.

سیستم سانترال مشکلات بزرگ ارتباطی درون سازمانی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها را برطرف کرده‌ است.

بزرگترین تولید کنندگان سیستم سانترال جهان شرکت‌های پاناسونیک، زیمنس، اریکسون و نورتل نتورکس هستند. محصولات این شرکت‌ها در اکثر کشورهای جهان در حال استفاده است.


نت ران تلفن ,سیستم ,سانترال ,یک ,ارتباط ,کارمند ,سیستم تلفن ,این سیستم ,تلفن سانترال ,را به ,در این ,تلفن سانترال multiline ,برای کارفرما ایجادمنبع

ریکاوری پسورد سوییچ یا روتر سیسکو – آموزش سیسکو

بررسی سوئیچ شبکه دی لینک DGS-۱۰۱۶D

مقدمه ای بر تاریخچه رمزنگاری

کابل FTP بهتر است یا SFTP ؟

کیستون چیست ؟

راهنمای کامل نصب دوربین مدار بسته و تنظیم آن در دو قدم

دوربین‌ مدار بسته تحت شبکه چیست و چگونه کار می‌کند؟

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها

ادبی فروشگاه اینترنتی اینجا همه چی هست اینسرت روزفا قالب وردپرس هر چی بخوای هست چرخ گوشت رومیزی یونس عیبجو دانلود فایل های کمیاب